در میان هیاهوی فضای مجازی و قضاوتهای سوءگیرانه از سوی برخی از کانالهای بی هویتیکه بدون در نظر گرفتن اخلاق و رسالت اصلی اطلاعرسانی؛ با قرض ورزی حد و مرز حرمتهای انسانی را آنچنان گذراندن که باید گفت: به تصویرکشیدن وقایع روز در مقابل قضاوتهای ناعادلانه برخی از شبکههای اجتماعی وتمرکز بر فعالیتهای مردم محور به ویژه حوزه مسوولیتهای اجتماعی وظایف هر فعال رسانهای میباشد که باید به نحو شایسته به آن پرداخت، همان رسانهای که میتواند در این برهه خاص با قلم زدن؛ خبرنگارنماها را از فعالان رسانهای پرتلاش و خدوم که همیشه در مسیر آگاهیبخشی به عمومجامعه گام برمیدارند آشکارکرد. با اشاره به برخی از اخباری که در آذرماه امسال توسط این رسانه انتشار یافته است می توان به اتفاقاتی همچون” تثبیت جایگاه ایران در فدراسیون جهانی بادبانی، اصلاح فرایندها و مقرراتزدایی، برگزاری رویداد بزرگ صنعت هوایی و هوانوردی، راهاندازی واحد چهار هزار متر مکعبی تولید آب، اصلاح مالیات بر ارزشافزوده،عملیات آسفالت ۲۸هزار مترمربعی معابر اصلی بندرتجاری کیش و راه اندازی خط مسافری دریایی کیش-لنگه وخط مسافری دریایی بندر بوموسی” اشاره کرد. تثبیت جایگاه ایران در فدراسیون جهانی بادبانی: با حمایتهای ویژه نهادهای مربوطه و با پیگیریهای لازم خوشبختانه با تسویه بدهیهای معوقه؛ جایگاه ایران در در فدراسیون جهانی بادبانی تثبیت شد. ایران با حضور در مجمع می تواند به نحو شایسته ظرفیت های بالقوه خود را در این رشته ورزشی معرفی کند باید در ادامه بر این مهم اذعان داشت که ایران یک عضو رسمی فدراسیون جهانی شده و این وضعیت نه تنها امکان حضور جهانی را برای جامعه ورزشی کشورمان فراهم میکند، بلکه بستری برای افزایش انگیزه نسل جوان و توسعه زیرساختهای داخلی محسوب میشود و هدف غایی معرفی ایران به عنوان یکی از کشورهای نوظهور و جدی ورزش بادبانی است. اصلاح فرایندها و مقرراتزدایی در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش: اصلاح فرآیندها و قوانین بهعنوان یکی از رویکردهای حرفهای و اقدامی بنیادین برای حل مشکلات پیش رو در جزیره کیش میباشد که به طور معمول هر شهروندی در هر صنفی از فعالیت خود درکف جامعه با آن دست و پنجه نرم می کند؛ کبیری به عنوان مدیرعامل منطقه آزاد کیش در خصوص حل مشکلات موجود در جزیره بر اصل همکاری و همافزایی میان بخشی اعتقاد دارد و میگوید: بخش های دولتی و خصوصی در کنار یکدیگر باید برای توسعه جزیره تلاش کنند و برای به ثمر رسیدن تلاشها ضروریست از حضور سایر بخشها نیز در کیش بهرهمند شد.چرا که برخی از مشکلات مختصکیش نیست و دردیگر شهرها و مناطق نیز وجود دارد. جنس مشکلات امروز ما دو نوع است مشکلات قانونی که به دولت باز میگردد و مشکلاتی که به سازمان منطقه آزاد کیش مربوط است. در بخش سازمانی یکی از مهمترین موضوعات اصلاح فرایندها و مقرراتزدایی است که این امر در حال بررسی است و در آیندهای نزدیک برای رفع این مشکلات راهکارها ارائه می شود و نگاه ما به آینده است لذا به جای اینکه به حل مشکلات به صورت تک موضوعی بپردازیم، با دیدگاهی کامل و جامع، فرایند ها را اصلاح میکنیم. برگزاری رویداد بزرگ صنعت هوایی و هوانوردی: رویداد ملی نمایش هوایی–ایران ایرشو۲۰۲۴ “Iran Air Show2024” به میزبانی فرودگاه بین المللی کیش در راستای برنامهمدون اجرایی که قبل از برگزاری با تدابیرخاص شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاههای منطقه آزاد کیش اندیشیده شده بود؛ با استقبال بیش از۵۰ هزار بازدیدکننده از اقصی نقاط کشورمان به ویژه مسافران خارجی در طول ۴روز برگزاری، به کار خود پایان داد.رویداد ملی که نشان داد این شرکت در حوزه توانمندسازی نیروهای انسانی و تجهیزاتی از ظرفیت های بالقوه ای برخوردار است و چنین ظرفیتهایی باعث مباهات منطقه آزاد کیش برای پیشرفت و توسعه میباشد. راهاندازی واحد چهار هزار متر مکعبی تولید آب در کیش: با توجه به این مهم که جزیره کیش یکی از مناطق گردشگرپذیر در سطح کشور نقش بسزایی را در حوزه اقتصادی ایفا می کند نیازمند زیرساختهای مورد نیاز به ویژه انرژی است از این رو با تغییر مدیریت شرکت آب و برق کیش شاهد اتفاقات مسرت بخشی در حوزه انرژی جزیره کیش هستیمو امیدواریم با راهاندازی واحد چهار هزار متر مکعبی شرایط تولید آب تا پایان سال بهتر شود و همچنین مجوز خرید آب شیرینکن هفت هزار متر مکعبی نیز صادر شده است. به گفته آقازاده مدیرعامل جدید شرکت آب و برق: حدود ۳۶۴ کیلومتر شبکه آبرسانی در کیش وجود دارد و این شبکه تقریبا فرسوده است و برای نوسازی، اقداماتی انجام شده و حدود یک ماه دیگر خط پانصد میلیمتری از میدان ملل به سمت نو بنیاد نصب و راه اندازی می شود. اصلاح مالیات بر ارزشافزوده: تسریع و تسهیل پیشرفت و توسعه کشور، با فراهمساختن شرایط مناسب برای افزایش تولید و صدورکالاهای صنعتی جهت دستیابی به بازارهای جهانی از اهداف ایجاد مناطق آزاد بوده. در واقع اندیشه نخست ایجاد این مناطق، افزایش سرمایهگذاریها، ایجاد مشوق و مزیتهای اقتصادی در این مناطق می باشد؛ اما بهمرور بافاصله گرفتن سیاستگذاران از اندیشه اولیه ایجاد مناطق آزاد، مزایای این مناطق یکی پس از دیگر بازپسگرفته شد و سرمایهگذاری در این مناطق دیگر جذابیت خاصی نسبت به سرزمین اصلی نداشت. وزیر اقتصاد در سفر اخیر خود به کیشدرباره مشکلات مربوط به اخذمالیات ارزشافزوده در مناطق آزاد، گفته بود: به نظر من مالیات ارزشافزودهای که در مناطق آزاد اخذ میشود آن مقدار زیاد نیست، اما چون این موضوع بر اساس مصوبه قانونی است در حال پیگیری هستیم که اصلاحات لازم را در آن انجام دهیم. عملیات آسفالت ۲۸هزار مترمربعی معابر اصلی بندرتجاری کیش: بندرتجاری کیش یکی از زیرساختهای بسیار مهم و شیانهای وروردی به این منطقه محسوب می شود و محلی برای ایستایی و تردد ماشین آلات سنگین برای جابجایی بار میباشد، از این رو برای تسهیل تردد و ارتقلاء سطح ارائه خدمات با تثبیت معابر اصلی توسط دستگاه WR و با استفاده از سیمان، واحد فنی و مهندسی شرکت نسبت به آسفالت ۲۸هزار متربعی منطقه یاد شده اقدام کرده است.همچنین بازوی شرقی و غربی بندر تجاری کیش و معابر فرعی که سولههایی با کاربری ابنار فعالیت می کنند در طرح سال آینده پیش بینی شده است. جزیره کیش به عنوان نخستین منطقه آزاد کشور به سبب موقعیت جغرافیایی و زیر ساختهای مــوجود و در حال توسعه، میتواند به عنوان بندر واسطه ایفاگر نقش مهمی در ترانزیت کالا و مسافر در منطقه باشد. راه اندازی خط مسافری دریایی کیش-لنگه وخط مسافری دریایی بندر بوموسی: با راه اندازی این خط مسافری دریایی، شاهد استقبال هموطنان عزیزی خواهیم بود که بین جزیره کیش و بندر لنگه به تجارت و کسب و کار می پردازند یا به عنوان گردشگر علاقمند هستند از زیباییهای کیش و لنگه دیدن کنند. خیلی از بومیان استان هرمزگان می توانند از بندر عباس به بندر لنگه بروند و با توجه به محوطه خوب موجود برای پارک کردن خودرو در این بندر، خودروی خود را پارک کنند و با کشتی مسافری به جزیره کیش برسند، آن ها پس از انجام فعالیت یا گردشگری این امکان را دارند که از همان خط مسافری دریایی استفاده کرده و به بندر لنگه بازگردند. توسعه خطوط مسافری دریایی بین بنادر و جزایر کشور به ویژه جزیره زیبا و متفاوت بوموسی به صورت جدی در حال پیگیری است و سازمان بنادر و دریانوردی و دولت محترم، نگاه ویژه ای به این مسئله دارند. حال با اشارهای مختصر به اتفاقات پیشرو در منطقه آزاد کیش و برخی از مدیران ارشد که مسوولانه در طول روز برای پیشرفت و توسعه این منطقه تلاش می کنند جای قدردانی دارد.