به گزارش رویکرد هفته کیش، علی طلوعی راد در خصوص ساماندهی تبلیغات محیطی نوشت: جزیره کیشبا برخورداری از پتانسیلهای بالقوه و یدککشیدن شهر هوشمند با انتقادات شدید در حوزه تبلیغات شهری مواجه شده است و همین موضوع ما را بر آن داشت تا در خصوص محتواهای تکراری بیلبوردهای شهری و یا سازههای فلزی خالی از محتوا که باعث ایجاد آلودگی دیداری در مخاطبان شده، بپردازیم.
با توجه به این که بارها در خصوص ساماندهی محتواهای محیطی که تصاویر تکراری آن بیشتر از جنس تبلیغات میباشد تا اطلاع رسانی در حوزه مسوولیتهای اجتماعی؛ این مهم به صورت مبسوط مورد بررسی قرار گرفته است به صورتی که وقتی درسطح شهر تردد میکنید با سازههای فلزی خالی از محتواهای اطلاع رسانی که فقط حس بی توجهی را به فضای شهری داده است نگاه هر شهروند و گردشگری را به خود جلب میکند و تنها سوالی که برای مخاطبان خود ایجاد میکند این هست؛ آیا جزیرهای که عنوان شهر هوشمند را یدک میکشد نمیتواند برنامه مدونی را برای این سازههای فلزی در دستور کار خود قرار دهد، همان سازههای فلزی که میتواند پیامهای مهم و تاثیر گذاری را در سطح جامعه هدف داشته باشد.
این روزها وقتی در برخی از مناطق جزیره کیش تردد میکنید کمتر پیش میآید که تصویر تکراری برای چندین ماه گذشته از جلوی چشمانتان نگذرد؛ همان بیلبوردی که در میدان امیر کبیر جانمایی شده با محتوای “کیش اینوکس” در آذرماه امسال به جای رویدادی بزرگ و ملی دوازدهیمن نمایشگاه صنعت هوایی و هوانوردی میزبان عموم مردم در این منطقه بود، این اتفاق ضمن این که تاثیر مثبت یا حس خوبی که به برخی شهروندان نمیدهد بلکه باعث می شود به سرعت زاویه نگاهمان را به سمت دیگری برگردانیم تا اندیشهای در خصوص این که آیا تا به حال از خودتان پرسیدهاید که چه اقدام موثری برای ساماندهی تبلیغات محیطی در جزیره کیش صورت گرفته است؟!
آیا نباید رویکردی جدید در زمینه مشوقهای تبلیغاتی جزیره زیبای کیش برای ارتقاء سطح اطلاع رسانی و تبلیغاتی در نظر گرفته شود ؟!
آیا زمان آن فرا نرسیده است که این بیلبوردهای سنتی در راستای هوشمند سازی جزیرهکیش جای خود را به بیلبوردهای دیجیتال بدهد.
امیدواریم این یادداشت همچون محتواهای منتشر شده در خصوص تبلیغات محیطی زمینه ساز توجه ویژه به جایگزینهای تبلیغاتی خلاقانه در سطح جزیره کیش شود و در آینده نزدیک شاهد اتفاقات خوب و تاثیرگذاری در فضای هوشمند سازی جزیره زیبای کیش باشیم.