هفته نامه رویکرد کیشهفته نامه رویکرد کیشهفته نامه رویکرد کیش
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • گردشگری
  • رسانه
  • نسخه های PDF
خواندن: استراتژی‌ مقابله با رسانه‌های زرد
اشتراک گذاری
ورود
اعلان نمایش بیشتر
تغییردهنده سایز فونتAa
هفته نامه رویکرد کیشهفته نامه رویکرد کیش
تغییردهنده سایز فونتAa
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • گردشگری
  • رسانه
  • نسخه های PDF
Search
  • خانه
  • اجتماعی
  • اقتصادی
  • گردشگری
  • رسانه
  • نسخه های PDF
Have an existing account? ورود
ما را دنبال کنید
  • تبلیغات
© 2022 Foxiz News Network. Ruby Design Company. All Rights Reserved.
هفته نامه رویکرد کیش > یادداشت روز > استراتژی‌ مقابله با رسانه‌های زرد
یادداشت روز

استراتژی‌ مقابله با رسانه‌های زرد

habib hamzeh
آخرین به روز رسانی: دی ۲۹, ۱۴۰۳ ۴:۳۷ ب٫ظ
habib hamzeh
اشتراک گذاری
3 دقیقه زمان مطالعه
اشتراک گذاری

به گزارش رویکرد هفته کیش، حبیب حمزه در یادداشتی نوشت: یکی از اهداف و برنامه های‌راهبردی رسانه‌های زرد در حوزه اطلاع رسانی به ویژه فضای مجازی”بزرگ نمایی عدم توفیقات، بی‌ارزش جلوه دادن اقدامات مثبت و نا امیدکردن مردم نسبت به اصلاح امور و حل مشکلات”است.

این رسانه ها همیشه در تلاش هستند تا نگاه‌های مردمی را نسبت به عملکرد حاکمیت منطقه دلسرد کنند و متاسفانه برخی‌از تیم‌های رسانه‌ای‌ نیز در مقابل حملات پی‌در‌پی و بی‌امان جریان‌سازی‌های سوءرسانه‌ای،عملکرد منفعل‌دارند، چراکه بیشتر تیم‌های‌رسانه‌ای براساس سیاست‌های اطلاع‌رسانی تبیین شده در حوزه تولید محتواهای “خنثی و کنشی” قلم می‌زنند و این موضوع به طور ناخواسته زمینه ساز ظهور رسانه‌های زرد و یا خبرنگارنماها را در سطح جامعه رقم می‌زند.

به همین منظوردر این گزارش برخی از چالش‌های مرتبط با رسانه‌های‌زرد و استراتژی‌های مقابله با آن‌ها در حوزه اطلاع‌رسانی مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهای مختلفی که در ارتقاء سطح کیفیت محتواهای رسانه‌ای نقش بسزایی دارد به آن پرداخته شده است.بنابراین برای مقابله با رسانه‌های‌زرد و بهره‌برداری مؤثر از ابزارهای رسانه‌ای، نیاز به تولید محتواهای متنوع و چند‌رسانه‌ای در راستای آگاهی‌بخشی به عموم جامعه ‌هدف داریم.

محتواهای”خنثی، کنشی، واکنشی ‌و تهاجمی” هرکدام نقش‌خاصی را در این حوزه بر عهده دارند که از ضریب تاثیرگذاری بالایی در استراتژی‌ اطلاع‌رسانی برخوردارند از این رو شناخت صحیح جامعه هدف از طریق مطالعات جامعه‌شناسی در استفاده مؤثر از انواع تولید محتواهای چند‌رسانه‌ای ما را در این زمینه یاری خواهد کرد.

از سوی دیگر تقویت روابط عمومی‌ها از طریق برقراری ارتباط‌های پایه، پاسخگو و مشارکتی و بهره‌گیری از خبرنگاران تخصصی که دارای تحصیلات و دانش مرتبط با رسانه‌ هستند بسیار حائز اهمیت است و این امر مهم ضمن این که می‌تواند به انسجام‌بخشی و مدیریت یکپارچه فعالیت‌های رسانه‌ای کمک کند در ترویج و آموزش سواد رسانه‌ای نیز تاثیر گذار خواهد بود. در واقع ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای کمک می‌کند تا شهروندان بتوانند تهدیدهای سایبری را شناسایی کرده و به صورت مسئولانه در جامعه عمل کنند.

جذب و آموزش این افراد در جامعه به طور حتم به ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای و ایجاد جریان اطلاعاتی موثر کمک خواهد کرد. از سویی دیگر هماهنگی در استراتژی‌های اطلاع‌رسانی و تقویت همکاری میان رسانه‌ها و جامعه؛ چراغ راه تقویت اعتماد عمومی است.

 

برچسب گذاری شده:برنامه های‌راهبردیجزیره کیشحبیب حمزهءخبرنگارنماهارسانه‌های زرد
این مقاله را به اشتراک بگذارید
Copy Link Print
اشتراک گذاری
پیام بگذارید پیام بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های اخیر

  • انحصار اطلاع‌رسانی؛ گلوگاه اخبار در دستان روابط عمومی‌ها
  • المان‌های شهری؛ از جاذبه های بصری تا چالش‌های ایمنی
  • رسانه‌های مکتوب؛ سنگ‌بنای اصالت و ماندگاری
  • رشد سازمانی، از رهگذر شکوفایی ظرفیت ها
  • هفته نامه شماره ۱۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۴

کامنت های اخیر

  1. CharlesToOna در دانش آموختگان فاقد مهارت از دانشگاه‌های تئوری محور
  2. شایان شعبانی زاده در هفته نامه شماره۱۱۳دی‌ماه۱۴۰۳
  3. علی اکبر سلیمی در انتصاب سرپرست مدیریت روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش
  4. جمشید بهرامی در مشارکت بیش از صد و سی نفر از ساکنان کیش در سرشماری آهوان
  5. Taylor Emma در ایالات متحده برای اعتراض به قوانین جدید COVID آماده می شود
هفته نامه رویکرد کیشهفته نامه رویکرد کیش
ما را دنبال کنید
هفته نامه رویکرد کیش
Welcome Back!

Sign in to your account